Thursday, April 9, 2015

起价了

怡保蛋挞~2014

四月一号起  多了6%GST  
台湾友人感叹说:好像觉得你们很乱, 你怎么看?
我还没回家  还不知道  其实我也很乱
我搞不懂到底什么要收  什么不用收
那个10% 的service charge 是还要给的吗?
说好有些东西会下价 那些到底有在下价吗?
不是说不会影响人民? 怎么什么都在乱乱涨价?

话说记得两年前小红点的糖一公斤涨一毛钱
隔天咖啡店的咖啡头手就跟我说下星期一开始咖啡一杯起一毛哦
顿时火大的问:“你放了一公斤糖吗? 干嘛起价”
他还很拽说远远那边的咖啡店起了好久了
我也很坏蛋说远远的咖啡店要养小姨所以起价 你也是吗?
吓得他赶紧看了老婆一眼  结果我多喝了一个星期没起价的咖啡
后来还是乖乖接受起价的价钱
习惯是件很可怕的事  刚开始的反抗  投诉
到最后习惯了  他说多少就多少吧

我们是不是也在陷入这种习惯之中?



2 comments:

  1. Odisha Plus Two Model Paper 2021 Odisha 12th Previous Paper 2021 Arts, Science & Commerce, BSE Odisha Board +2 Question Papers Download Odisha +2 / 12th Model Paper 2021 Arts, Science & Commerce Pdf Here, So Every Student can Prepare and Practice well On Each Subject and get the Good Grade Score. BSE ODISHA Board 12th Class Guess Question Paper 2021, From all the Odisha +2 Sample Paper 2021 Collect the Short Answer Solved Questions, English and Hindi Medium wise CHSE Odisha 12th Question Paper 2021 Download all Subject wise Important Repeated Odisha +2 (12th) Model Paper 2021 Hindi English PDF From all Subject BSE Odisha Prepare well and Secure the Best Grad Score.

    ReplyDelete