Friday, April 28, 2017

Gifted 天才的禮物





戲裡的媽媽說:萬分之一的天才就是上帝打造來解決問題的
天才的生活不能和普通人一樣
他只能解決問題

現實生活中我不是天才
我不知道天才怎麼樣
對於過目不忘的同學我已經佩服得五體投體了
我想我遇到天才會喘不過氣

父母對子女的期望總是誇張的
活生生的例子
我女兒對鋼琴有興趣所以我給他學
我有問過他的意見
真的,我讓她知道學了鋼琴以後可以賺多少錢然後我就送她就去學了

我女兒不可曬黑黑因為一白遮三醜
以後是要嫁有錢人做少奶奶的
然後有錢養我過下輩子
我沒有對她有太大的期望
真的,我都沒有逼她

我女兒壓力太大了所以我給他繼續留在第二班
你看吧,我沒有逼她我多麼給他自由
我只是要求他在第二班成績排名一定要在全級的十名以內
我真的沒有逼她

結論是:你沒有逼她,你只是命令他而已
我真的很佩服那些沒有逼她們家小孩學習的家長
那要多麼大的意志力啊





5 comments:

  1. 写得那么好,那我要去看了

    ReplyDelete
  2. 看了戏只是有感而发现在的父母的观念,然后感叹身边朋友口口声声说有给小孩选择, 其实都是在强逼小孩走所谓该走的路。 戏里的观念有多少人做得到?

    ReplyDelete
  3. Learning is incomplete without Books and this is why we have curated the Maharashtra State Board Books of all classes. Maharashtra 9th Class Revised Syllabus Maharashtra State Board of Secondary and Higher Secondary Education frames the Syllabus and Textbooks to all the students.

    ReplyDelete
  4. Maharashtra 12th Model Paper 2022 is Very Important for Public Exam Preparation, Each Student adopts All sorts of ways to get a good Score in the MSBSHSE, Students can Download the Maharashtra 12th Solved Paper 2022 for the Upcoming Examination as Pdf Format. Maha Board 12th Model Paper 2022 This webpage Available here for Download, Good News Students who are Searching for the Maha Board 12th Model Test Paper 2022 has been Uploaded the All Subject Wise Download to the Students who are Going to Appear in the MSBSHSE.

    ReplyDelete